+372 5305 5000
Registreeri

Korduma kippuvad küsimused

Kes võivad saada Tartu rattaringluse kasutajaks?

Tartu rattaringluse kasutamiseks pead olema vähemalt 14-aastane. Sinu kohustus on tagada, et sinu kasutajakonto on kehtiv ja turvaliselt hoitud. Kasutajakontot ei saa jagada. Kui jagad oma kasutajakontot teistega, vastutad võimalike intsidentide eest.

Kus võib rattaga sõita?

Sa võid sõita kõikjal, kuid arvesta ka tagasisõidu ajaga, et ei lisanduks hilinemistasu.

Kui kaua saab ratast kasutada?

Rattaringluse kasutajana saad kasutada ratast nii sageli kui soovid. Pea meeles, et pileti olemasolul (rattaringluse pilet või bussi perioodipilet) on iga sõidu esimesed 60 minutit on kasutajatele tasuta. Ei soovi veel sõitu lõpetada? Kui soovid sõita rattaga ettenähtust kauem, maksab iga järgmine alustatud tund 1 euro.

Kui ratast ei tooda tagasi pärast viit järjestikust tundi, võetakse sinu pangakaardilt automaatselt hilinemise tasu 80 eurot, v.a kui Tartu rattaringlusesse on jõudnud teave tehnilisest või muust probleemist. Probleemi korral helista klienditoe telefonil +372 5305 5000.


 

Hoiatus: Kui ratas ei ole tagasi toodud 24 tunni jooksul, märgitakse ratas kadunuks, asjaolusid hakatakse uurima ja võib juhtuda, et pead tasuma kahjuhüvitist kuni 2500 eurot.


 

Lisateabe saamiseks piletite kohta vaata meie hinnakirja lehele.

Miks kohaldab Tartu rattaringlus kõigile lisatasusid?

Tartu rattaringlus on mõeldud olema kättesaadav kõigile elanikele ja külastajatele. Lisatasu kohaldub kasutajatele sellepärast, et see tuletab meelde, et ratas tuleb pärast kasutamise lõpetamist tagasi tuua. Nii on tagatud, et kõik saavad süsteemi kasutada.

Kas ma võin laenata oma Tartu rattaringluse kaarti kellelegi teisele?

Ei. Mistahes kasutajakaardid, sh bussikaart, kehtivad ainult nende registreeritud kasutajatele. Kuna kaart on seotud sinu isiku ja makseteabega, vastutad iga juhtumi eest, mis toimub seoses sinu kontoga. Kasutajakonto ei ole ülekantav ja seda ei saa jagada teise kasutajaga.

Kuidas ratas dokist välja võtta?

Kui oled saanud Tartu rattaringluse kasutajaks, mine rattaparklasse ja leia vaba ratas. Vaata juhtraual olevale ekraanile ja veendu, et ratas on kasutamiseks saadaval.

 

Kui sul on isikustatud bussikaart, mis on seotud rattaringluse kontoga, puuduta sellega lugejat rattaekraanil. Ratas annab märku, et sinu bussikaart on loetud ja et sa võid ratta dokist välja võtta. Sul on 10 sekundit, et ratas dokist välja võtta või avada ratta lisalukk (kui ratas ei ole dokis). Kui sa ei võta ratast 10 sekundi jooksul välja, läheb ratas uuesti lukku ja sa pead toimingut kordama.

 

Kui kasutad mobiilirakendust, logi rakendusse ja soovitud ratta valimiseks sisesta selle number. Kõigil ratastel asub number juhtraua all oleval postil. Sisesta see number ja järgi ratta avamiseks ekraanile kuvatavaid juhiseid.

 

Kui ratta lukku ei ole võimalik avada, kuvatakse veakood. Põhjus võib olla rattas või seotud sinu kasutajakontoga. Helista klienditoele telefonil +372 5305 5000.

Külastan linna vaid korraks. Kuidas süsteemi kasutada?

Tartu külalistel on võimalik osta päeva- või nädalapilet. See on lühiajaline pilet neile, kes soovivad Tartut avastada. Vali see võimalus otse veebis või mobiilirakenduses. Lisateavet leiad hinnakirja lehelt.

Registreerusin veebis. Kas ma saan teenust kohe kasutada?

Jah, pärast registreerumist saad hakata kohe süsteemi kasutama, avades ratta mobiilirakendusega. Selleks laadi alla Tartu Smart Bike rakendus (link rakenduse lehele) ja logi sisse. Seejärel vali luku avamine ja sisesta ratta number, mis asub juhtraua all oleval postil. Selle toiminguga avad ratta luku ja saad ratast kohe kasutama hakata.

 

Ratta luku avamiseks võid kasutada ka oma isikustatud bussikaarti. Seo see Tartu rattaringluse kontoga veebilehel. Pärast bussikaardi sidumist saad kohe ratast kasutada.

Millal hakkab minu pilet kehtima?

Esimene pilet hakkab kehtima registreerumise päeval. Pärast registreerumist saad hakata kohe süsteemi kasutama, avades ratta mobiilirakenduse või bussikaardiga.

Mida teha, kui rattaparklas ei ole vabu dokke, kui ma ratta tagasi toon?

Kui rattaparkla kõik dokid on täis, võid jätta ratta parkla kõrvale virtuaalsesse tsooni ja lukustada lisaluku abil.Selleks pead aktiveerima ratta lisaluku, pannes luku läbi kodarate esiratta küljes olevasse pilusse. Rattaekraan ja helisignaal annavad märku, et ratas on lukku pandud. Lisaluku kasutamisel rattaparkla lähedal oleval virtuaalsel alal loetakse ratas tagastatuks ja kasutusaeg lõpeb.

Mida teha, kui rattaparklas ei ole rattaid?

Vaata reaalajas kaarte, mis on saadaval veebilehel või mobiilirakenduses. Kaardile kuvatakse reaalajas rataste saadavus kõigis rattaparklates. Tartu Smart Bike rakenduse allalaadimiseks mobiiltelefoni, klõpsa sia.

Bewegen